4 feluri in care oamenii ascund anxietatea sociala

Anxietatea sociala se dezvolta atunci cand situatiile sociale declanseza sentimente de nesiguranta si inadecvare.

Cand ne temem ca altii ne vor judeca si evalua intr-o lumina negativa, vom reactiona prin a deveni constienti de sine si preocupati intern. Aceasta secventa se intampla adesea rapid si in afara constiintei noastre.
Cand nu suntem constienti de anxietatea noastra sociala, mecanismele pe care le folosim pentru a preveni aceasta pot sa ne faca de fapt, mai rau si sa ne indrume sa ne judecam noi insine chiar mai aspru .
Sunt patru semne despre felul in care noi facem fata anxietatii sociale si care ar putea defapt sa ne faca distanti si deconectati fata de ceilalti: Sufletul petrecerii In loc de a avea conversatii semnificative cu altii si de a-ti regla volumul vocii pentru a auzi si a fi auzit, o sa domini evenimentul prin a fi extra. Extra galagios, extra beat, extra prostesc. Orice ar fi, nu este adevarata ta fata, ci o fatada pe care o pui pentru a-i tine pe altii la distanta, sa nu te cunoasca cu adevarat.
Sigur, oamenii pot crede ca esti hilar si distractiv, dar in timp, devine obositor pentru tine sa te prefaci atunci cand esti intr-o situatie sociala. La un moment dat vei evita sa mergi la evenimente, pentru ca pur și simplu nu ai energie.
Renunta la aceasta personalitate distractiva, sau cel putin diminueaza-o .Incearca sa vorbesti si sa fi serios cu oamenii in timpul urmatoarei intalniri sociale, chiar daca numai pentru o perioda din timp. Barfitorul Unii se simt atat de preocupati de -„ce sa vorbesc despre?”, Daca ii plictisesc?” Aceasta persoana vorbeste despre cainele lor care are un comportament prostesc , despre mama lor care are un handicap mental, relatiile lor romantice toxice… Persoana care asculta poate fi atat de coplesita ca nu poate procesa cu adevarat toate informatiile.
Data viitoare cand te afli in situatia ingrijoratoare „ce sa vorbesc despre?” respira adanc. Aminteste-ti ca nu esti singurul responsabil pentru a veni cu lucruri de spus. Persoana cu care vorbesti are si ea o oarecare responsabilitate. Si, de asemenea, cateva taceri stanjenitoare sunt in regula.
Tacerea ne da timp pentru a ne apropia intr-adevar de persoana si de situatie, astfel incat sa nu umplem spatiul cu zgomot nesemificativ. Tipul misterios Tipul sau fata din colt, nu vorbesc cu adevarat sau nu sunt deosebit de generosi sociali, dar atrag atentia.
Uneori, oamenii muncesc din greu pentru a scoate aceste tipuri din carapacea lor. Distanta lor creeaza un mister, facandu-i pe unii sa vrea sa incerce mai mult. Cu toate acestea, tipul distant si misterios este blocat intr-o cusca facuta chiar de el. Nu pot sa imparta, sa fie deschisi sau sa puna intrebari, pentru ca anxietatea ii paralizeaza. Ei stau nemiscati si ii lasa pe altii sa lucreze, pentru ca atunci sunt in siguranta si nu trebuie sa se expuna, nici nu risca sa fie judecati.
Daca iti doresti o conexiune, incepe cu pasi mici. Cand te simți blocat, forteaza-te sa faci contact vizual si pune intrebari altora, reflectand apoi la raspunsul lor. Acomodatorul In loc de a sta cu jena si anxietatea de a nu cunoaste oameni sau senzația incomoda de a se afla intr-o situatie noua, acesta incepe sa supra functioneze.
O persoana acomodator se ofera voluntar sa gazduiasca, sa conduca, sa verifice pe toata lumea, ajuta oamenii pana la masina lor, transporta bagajele, ajuta la medierea dramelor,…
Daca esti un acomodator, nimeni nu stie nimic despre tine, cu exceptia faptului ca esti coplesitor cand este nevoie de ajutor.
Chiar daca ajutorul este cosiderat marinimos , nu este suficient pentru stabilirea unor legaturi cu altii.
Data viitoare, vei observa cand esti in curs de a fi de ajutor sau de a face mai mult. In loc sa-ti satisfaci indemnul, inspira si expira. Lasa-l sa treaca, astfel incat sa poti vedea ce altceva este acolo, ce altceva doresti sa traiesti sau sa experiementezi despre tine in prezenta altora.
Toate aceste stiluri tind sa ne tina departe atunci cand construim cu adevarat o conexiune semnificativa.
Inainte de a introduce urmatoarea situatie sociala, ia-ti ceva timp si ia in considerare anxietatea ta sociala care se poate manifesta in felul unei auto-infrangerii cand vine vorba de obiectivele tale sociale.
Arunca aceasta fatada.
In loc sa incerci sa fi perfect, fi prezent!

4 feluri in care oamenii ascund anxietatea sociala